dimarts, 7 de febrer del 2012

Converses.

El plaer de conversar...

Des de l'aparició de les xarxes socials que molts dels comunicadors acussen la falta de conversa de la gent i, sobretot, de la joventut. Som acusats de no saber mantindre una conversa o de ser massa mandrossos com per a conversar. És cert que l'aparició de les xarxes socials ha fet malbé l'art de la conversa i sobretot, diría jo, l'art de la dicció. Molts joves d'avui en dia tenen problemes per a comunicar-se amb veu alta, per a seguir el fil d'una argumentació per la seua poca costum a conversar... I n'estic segura que tots hem escoltat als nostres pares alguna vegada dir allò de: "Ja veus tu! Podent parlar cara a cara i sempre apegats a la pantalla de l'ordinador." Doncs bé, encara que sóc partidaria de les xarxes socials i pense que poden ser-ne de molta ajuda i també he gaudit de grans converses, indagant en els temes més profunds i escambrossos que se'm passaven per la ment, amb molt amics, és cert que trobe a faltar l'art de la conversa.

La melodiosa sensació de la veu de l'altra persona, el poder analitzar les seues reaccions, trobar les diferències entre les persones que gesticulen molt i aquelles que quasi no ho fan... Després de tot, les converses aparèixen als llocs més habituals, fent-se'n una amb els amics, a la cuina mentre es fa el sopar, de camí al metro o la parada del autobús, al sofà mentres es mira una película, de compres, al llit abans de dormir... hi ha milions de situacións diferents així com hi ha milions i milions de converses distintes. El que les fa especials són les paraules compartides, les emocions comparades, adonar-te'n que una persona pot o no compartir el teu punt de vista, esforçar-te per trobar una argumentació...

És curiós que jo, que escric en un blog, anyore l'art de la conversa. Però també és cert que sempre que tinc l'oportunitat ho faig, converse amb tanta gent com m'és possible, perqué això m'ajuda a realitzar-me, a recollir informació del meu voltant i sobretot, a conéixer a les persones.

M'agrada eixa sensació que tens al cos quan una nit després d'una bona conversa et gites i te n'adones, com de curiós és el món de les converses.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada